Najnowsze wpisy

  • Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Podjęcie aktywności fizycznej często kojarzy się z dużą ilością ćwiczeń, wyrzeczeń i bardziej przemyślanego żywienia. Pojawia się mnóstwo pytań i przez to wiele osób porzuca ten pomysł i czeka na kolejny bodziec. W rzeczywistości nawet wprowadzenie marszy czy marszobiegów w dobrym towarzystwie, a nawet samotnie z dobrą muzyką przynosi same korzyści! Rozpoczynając aktywność sportową, warto […]Czytaj więcej »
  • Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    „Pewnego dnia spróbuję…” to prawdopodobnie jedno z najczęściej wypowiadanych zdań w kontekście podejmowania sportowej aktywności. Bo niby korzyści wynikające z uprawiania sportu są jasne i klarowne. Niby czas w ciągu tygodnia pracy pozwala też na zadbanie o więcej ruchu – a jednak wciąż wysiłki wielu osób kończą się na wypowiedzeniu wspomnianego zdania i oczekiwaniu na […]Czytaj więcej »

Owoce pestkowe

Czereśnie

Możemy spotkać czereśnie żółte, różowe, czerwone, ciemnoczerwone oraz prawie czarne. Regulują procesy przemiany materii, wspomagają leczenie niektórych schorzeń wątroby i pęcherza, kamicy nerkowej, opóźniają rozwój miażdżycy, a także dodają energii. Ze względu na dużą ilość kwasów owocowych, czereśni nie powinno się jeść na czczo (dotyczy to wszystkich pestkowców!).

Wiśnie

Wiśnie to kwaśne siostry czereśni. Chronią przed działaniem wolnych rodników oraz korzystnie wpływają na produkcję krwinek czerwonych. Sprzyjają obniżeniu poziomu cholesterolu i cukru, wiążą metale ciężkie i usuwają je z organizmu. Sok z wiśni ma właściwości przeciwzapalne – obniża gorączkę, łagodzi ból mięśni, poprawia wchłanianie leków.

Śliwki

Śliwki to owoce szczęścia, dzięki dużej zawartości tryptofanu, czyli aminokwasu, z którego powstaje w naszym mózgu serotonina nazywana hormonem szczęścia. Suszone śliwki neutralizują nadmiar wydzielanych kwasów trawiennych, zapobiegają zaparciom, przeciwdziałają zatruciom. Są bogate w błonnik i ułatwiają spalanie tłuszczu oraz za sprawą dużej ilości pektyn – dają uczucie sytości.

Morela

Zawarta w niej wit. A wspomaga organizm, chroniąc go przed różnego rodzaju infekcjami. Owoce te to także źródło beta-karotenu. Wystarczy zjeść 3 morele dziennie, aby dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości tego przeciwutleniacza. Suszone owoce natomiast powinny na stałe zagościć w diecie osób odchudzających się – doskonale zaspokajają głód i poprawiają przemianę materii.

Nektarynka / Brzoskwinia

Dzięki swym właściwościom, dobrze wpływają na układ krążeniowy. Zawierają również dużo błonnika, dzięki czemu regulują funkcjonowanie układu pokarmowego, zapobiegają zaparciom i wzdęciom. Mają działanie uspokajające.