Najnowsze wpisy

  • Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Podjęcie aktywności fizycznej często kojarzy się z dużą ilością ćwiczeń, wyrzeczeń i bardziej przemyślanego żywienia. Pojawia się mnóstwo pytań i przez to wiele osób porzuca ten pomysł i czeka na kolejny bodziec. W rzeczywistości nawet wprowadzenie marszy czy marszobiegów w dobrym towarzystwie, a nawet samotnie z dobrą muzyką przynosi same korzyści! Rozpoczynając aktywność sportową, warto […]Czytaj więcej »
  • Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    „Pewnego dnia spróbuję…” to prawdopodobnie jedno z najczęściej wypowiadanych zdań w kontekście podejmowania sportowej aktywności. Bo niby korzyści wynikające z uprawiania sportu są jasne i klarowne. Niby czas w ciągu tygodnia pracy pozwala też na zadbanie o więcej ruchu – a jednak wciąż wysiłki wielu osób kończą się na wypowiedzeniu wspomnianego zdania i oczekiwaniu na […]Czytaj więcej »

Owoce ziarnkowe

Gruszka

Substancje obecne w gruszce warunkują zdrowie układu krążeniowego i redukują ryzyko zachorowania na jaskrę. Miękkie, dojrzałe gruszki pobudzają trawienie i zapobiegają zaparciom. Twarde, cierpkie i mało soczyste zawierają dużo garbników i są zalecane się w trakcie biegunek. Ich spożywanie poprawia koncentrację oraz funkcjonowanie tarczycy.

Jabłko

Węglowodany zawarte w jabłku są bardzo dobrze przyswajalne przez organizm i szybko zasilają go w energię. Dzięki dużej zawartości pektyn regulują perystaltykę jelit, przeciwdziałając zaparciom, zmniejszają wchłanianie cholesterolu, a dzięki temu skutecznie zapobiegają miażdżycy i chronią przed zawałem.