Najnowsze wpisy

  • Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Problem, by zacząć? Podpisz umowę z… własnym organizmem!

    Podjęcie aktywności fizycznej często kojarzy się z dużą ilością ćwiczeń, wyrzeczeń i bardziej przemyślanego żywienia. Pojawia się mnóstwo pytań i przez to wiele osób porzuca ten pomysł i czeka na kolejny bodziec. W rzeczywistości nawet wprowadzenie marszy czy marszobiegów w dobrym towarzystwie, a nawet samotnie z dobrą muzyką przynosi same korzyści! Rozpoczynając aktywność sportową, warto […]Czytaj więcej »
  • Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    Pewnego dnia spróbuję… a może „odWARZę” się już dziś?

    „Pewnego dnia spróbuję…” to prawdopodobnie jedno z najczęściej wypowiadanych zdań w kontekście podejmowania sportowej aktywności. Bo niby korzyści wynikające z uprawiania sportu są jasne i klarowne. Niby czas w ciągu tygodnia pracy pozwala też na zadbanie o więcej ruchu – a jednak wciąż wysiłki wielu osób kończą się na wypowiedzeniu wspomnianego zdania i oczekiwaniu na […]Czytaj więcej »

Warzywa różne

Koper ogrodowy

Wykazuje działanie odkażające i przeciwskurczowe. Pierzaste gałązki kopru zawierają olejek eteryczny, który wpływa na lepsze wydzielanie soków żołądkowych, poprawia trawienie i przyswajanie pokarmów poprzez hamowanie rozwoju szkodliwych drobnoustrojów w jelitach.

Kukurydza cukrowa

Ze względu na obecność selenu, któremu towarzyszy wit. E, kukurydza ma duże znaczenie w profilaktyce chorób nowotworowych. Z nasion tłoczy się olej kukurydziany, który ma właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi. Obecny w kukurydzy barwnik należący do grupy antyutleniaczy, wykazuje zdolność blokowania wolnych rodników.

Majeranek ogrodowy

W tradycyjnej kuchni polskiej przyprawia się nim potrawy ciężkostrawne. Reguluje trawienie, pomaga w nieżycie żołądka i chorobach całego układu pokarmowego. Napar z majeranku pomaga w przypadku bólu zębów oraz gardła. Działa również leczniczo na wrzody żołądka.

Szparagi

Wyróżniamy trzy rodzaje szparagów jadalnych: białe, zielone i fioletowe. Świeże okazy powinny być przede wszystkim jędrne i mieć ściśle zamknięte główki. Szparagi, oprócz wykwintnego smaku są jeszcze niesamowicie zdrowe i niskokaloryczne. Wpływają pozytywnie na pamięć i koncentrację. Posiadają także właściwości oczyszczające organizm, gdyż oddziałują na nerki i wątrobę.