Najnowsze wpisy

  • Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Zdrowa dieta, bogata szczególnie w warzywa i owoce nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie fizyczne – jak wskazują specjaliści, to również klucz do dobrego samopoczucia i sposób na poprawę nastroju. W poprzednim artykule wspomniałam o doskonałym wpływie wit. C na naszą odporność, jak i poprawę humoru. Jej bogatym źródłem są rodzime warzywa i owoce. Kolejnym […]Czytaj więcej »
  • „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    Gdy jesteśmy głodni często stajemy się rozdrażnieni, a nasza energia i koncentracja znacznie się osłabiają. Dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego niezwykle ważne są  przede wszystkim węglowodany, których źródłem są m.in. świeże warzywa i owoce. Spożywane na surowo dostarczają energii oraz nawadniają organizm. Są także źródłem wielu cennych witamin i składników mineralnych, które pozytywnie wpływają na […]Czytaj więcej »

Kiedy jest gorąco niechętnie sięgamy po ciężkostrawny obiad. Doskonałym rozwiązaniem jest wtedy przyrządzenie lekkiej sałatki skomponowanej ze świeżych owoców lub warzyw – jest sycąca, zdrowa, dostarcza energii, a przygotowanie jej nie zajmuje wiele czasu. Co ważne, w czasie letnich upałów nie powinno się dodatkowo obciążać przewodu pokarmowego, dlatego warto sięgnąć po sezonowe sałatki na bazie polskich, lokalnych owoców lub warzyw. Warto pamiętać, że wiele produktów może być niedostępna w innych porach roku lub co najmniej nie smakować tak wyśmienicie, jak w okresie swojego sezonowego szczytu.

Letnia sałatka z bobu i szpinaku

Pożywna, a jednocześnie sycąca i wyrazista w smaku sałatka z sezonowych, zielonych warzyw w połączeniu z mocnym smakiem sera rokpol zaskoczy wielu smakoszy. Taka propozycja obiadu to przede wszystkim dobrodziejstwo witaminy K, żelaza i witaminy C, czyli pyszna porcja zdrowia dla każdego.

Składniki:

  • 50 dag świeżego bobu
  • 5 dag świeżych listków szpinaku
  • czerwona papryka
  • 1/2 pęczka dymki
  • czerwona cebula
  • 5 dag sera rokpol
  • łyżka musztardy Dijon
  • 7 łyżek oleju słonecznikowego
  • łyżka octu (najlepiej z białego wina)
  • sól
  • pieprz

Sposób wykonania:

  1. Szpinak opłucz i dobrze odsącz.
  2. Bób obgotuj w osolonej wodzie, obierz.
  3. Paprykę i cebulę oczyść, opłucz, pokrój w kostkę.
  4. Dymkę drobno posiekaj.
  5. Ser pokrój w kostkę lub pokrusz.
  6. Przygotuj sos: musztardę wymieszaj z olejem, octem, dopraw solą i pieprzem.
  7. Składniki sałatki wymieszaj w misce, polej przygotowanym sosem i lekko schłodź w lodówce.

Sałatka świetnie pasuje do grzanek, np. czosnkowych.

Działanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.