Najnowsze wpisy

  • Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Zdrowa dieta, bogata szczególnie w warzywa i owoce nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie fizyczne – jak wskazują specjaliści, to również klucz do dobrego samopoczucia i sposób na poprawę nastroju. W poprzednim artykule wspomniałam o doskonałym wpływie wit. C na naszą odporność, jak i poprawę humoru. Jej bogatym źródłem są rodzime warzywa i owoce. Kolejnym […]Czytaj więcej »
  • „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    Gdy jesteśmy głodni często stajemy się rozdrażnieni, a nasza energia i koncentracja znacznie się osłabiają. Dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego niezwykle ważne są  przede wszystkim węglowodany, których źródłem są m.in. świeże warzywa i owoce. Spożywane na surowo dostarczają energii oraz nawadniają organizm. Są także źródłem wielu cennych witamin i składników mineralnych, które pozytywnie wpływają na […]Czytaj więcej »

Jeśli chcesz czuć się szczęśliwszy, postaw na ruch i zdrowe odżywianie! Naukowcy dawno już udowodnili, że istnieje związek między aktywnością fizyczną, a poczuciem szczęścia. Kiedy się ruszamy uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny. Dzięki nim czujemy przypływ radości, sił witalnych, mamy poczucie mocy i sprawczości. Dodatkowo spowalniają się procesy starzenia, spalają kalorie, zwiększa się pojemność płuc, co w efekcie sprawia, że krew jest bogatsza w tlen, a serce lepiej pracuje.

Ponadto ruch zmniejsza poziom napięcia i stresu, a także obniża ryzyko depresji. Gdy uprawiamy sport, poprawia się nasza zdolność zapamiętywania i wydolność mózgu, mamy więcej energii i wyższą samoocenę. Jedną z głównych korzyści, jaką daje nam sport, jest mniejsze prawdopodobieństwo zachorowań na różne choroby. Aktywność fizyczna obniża poziom cukru we krwi, reguluje przemianę materii, zapobiega osteoporozie, obniża ciśnienie krwi oraz wzmacnia system immunologiczny.

Nawet jeśli nie jesteś typem sportowca i lubisz sobie czasem posiedzieć na kanapie pod kocem – zwłaszcza zimą, spróbuj jednak czasem zwalczyć w sobie leniuch i podjąć wysiłek fizyczny. Szybko zorientujesz się, jak cudownie to działa, kiedy dostrzeżesz efekty swojej aktywności. Nie musisz wcale katować się codziennie na siłowni, czy poddawać morderczym treningom w fitness klubie.

Posłuchaj siebie i wybierz to, co lubisz najbardziej – dzięki temu będziesz mieć większą szansę, że wytrwasz w postanowieniu regularnego ćwiczenia, a one z czasem staną się Twoim stylem życia. Najważniejsze, aby znaleźć coś dla siebie! Może lubisz pływać, a woda cię relaksuje? Wybierz się na basen i czerp przyjemność z pływania. Zajęcia z jogi, pilatesu czy zwykłej gimnastyki także mogą poprawić Ci humor w ciągu dnia. Ruszaj się codziennie i nie przepuszczaj żadnej okazji.

Prosty przepis na aktywność ode mnie: jeśli nie spieszysz się rano do pracy i zamień samochód na rower lub przespaceruj się na pieszo, jeśli dystans nie jest zbyt duży. Na rowerze możesz także jechać po zakupy lub na weekendową przejażdżkę za miasto z przyjaciółmi czy rodziną.

Gdy idziesz na spotkanie, w budynkach zawsze wybieraj schody zamiast windy. Biegaj, wyjdź wspólnie z sąsiadkami na siłownię osiedlową albo tańcz. Nawet rano, przed pracą do swojego ulubionego muzycznego kawałka na rozgrzewkę, a wieczorem razem z partnerem i dziećmi dla dobrej zabawy. Taniec cudownie relaksuje i poprawia nastrój.

Po dobrym wysiłku fizycznym nic tak nie smakuje, jak lekki posiłek na bazie warzyw i owoców – pysznych, sezonowych. Spróbuj sałatki z kalafiora albo orzeźwiającego kisielu z czerwonych porzeczek. Doprawione odrobiną ruchu smakują najlepiej 😉

Działanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.