Najnowsze wpisy

  • Przepis na ZAANGAŻOWANIE

    Przepis na ZAANGAŻOWANIE

    Johann Wolfgang von Goethe, jeden z najwybitniejszych poetów w historii, przekonywał, że „Wszystko jest trudne, zanim stanie się łatwe”. Trudno znaleźć lepsze słowa opisujące chęć rozpoczęcia sportowej aktywności. Początkowy zapał i oczekiwanie na szybkie rezultaty mogą niestety zostać skutecznie zneutralizowane przez konieczność zaplanowania kolejnych treningów i uwzględniania w swoim planie regularnych ćwiczeń. Prawdą jest to, […]Czytaj więcej »
  • Jeśli podjąłeś aktywność lub już uprawiasz sport, nie popełniaj tych błędów!

    Jeśli podjąłeś aktywność lub już uprawiasz sport, nie popełniaj tych błędów!

    1. Zasada wszystko albo nic – zaplanowałeś, że będziesz ćwiczyć trzy razy w tygodniu, ale w poniedziałek nie dałeś rady, bo spotkanie w pracy się przedłużyło, więc zrezygnowany odpuszczasz już cały tydzień treningowy? Obiecałaś sobie, że będziesz trzymać odpowiednią dietę, skoro rozpoczęłaś treningi, ale tort bezowy na urodzinach syna był silniejszy niż wola, zatem rozczarowana […]Czytaj więcej »

Szczęśliwym wiedzie się lepiej. Międzynarodowe, ale i polskie badania pokazują, że bycie szczęśliwym zwyczajnie w świecie się opłaca. Australijscy naukowcy obserwowali przez 15 lat swoich studentów. Ci, którzy na początku byli bardziej szczęśliwi, po 15 latach mieli bardziej interesującą pracę od tych, którzy cieszyli się mniejszym poczuciem szczęścia. W podobnych badaniach amerykańscy naukowcy dodatkowo stwierdzili, że po 20 latach szczęśliwi zarabiali 30% więcej od swoich mniej szczęśliwych kolegów! Równie ważna informacja dla singli – poczucie szczęścia zwiększa szansę na związek małżeński aż czterokrotnie! Zatem jeśli szukasz partnera lub partnerki, zadbaj najpierw o własne poczucie szczęścia, którym będziesz mógł/mogła dzielić się z innymi.

Bycie szczęśliwym nie jest jednak takie łatwe. Co ma wpływ na to, czy jesteśmy szczęśliwi?

Po pierwsze wiek. Poczucie szczęścia Polaków maleje wraz z kolejnymi wiosnami życia. Jest to odwrotna tendencja w stosunku do krajów zachodniej Europy. Naukowcy nie potrafią wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Po drugie małżeństwo i relacje z przyjaciółmi. Nic tak nie działa kojąco, jak rozmowa z kimś bliskim. Po trzecie ruch. Osławione endorfiny, które wydzielają się po aktywności fizycznej, pomagają szczęściu na stałe zagościć w naszym życiu.

Najnowsze badania wskazują na pomijany dotąd element wpływający na nasze poczucie szczęścia. Element, na który możemy codziennie wpływać my sami. Jest nim dieta bogata w owoce i warzywa. Naukowcy z uniwersytetu w Warwick w Wielkiej Brytanii  przeanalizowali dietę oraz poziom szczęścia i satysfakcji 12 500 Australijczyków. Badania jednoznacznie pokazały, że zjedzenie każdej dodatkowej porcji owoców i warzyw (aż do 8) zwiększa poczucie szczęścia.

Może więc zjedzenie jabłka jest najłatwiejszym krokiem, by uczynić swoje życie jeszcze bardziej szczęśliwym?