Najnowsze wpisy

  • Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Zdrowa dieta, bogata szczególnie w warzywa i owoce nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie fizyczne – jak wskazują specjaliści, to również klucz do dobrego samopoczucia i sposób na poprawę nastroju. W poprzednim artykule wspomniałam o doskonałym wpływie wit. C na naszą odporność, jak i poprawę humoru. Jej bogatym źródłem są rodzime warzywa i owoce. Kolejnym […]Czytaj więcej »
  • „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    Gdy jesteśmy głodni często stajemy się rozdrażnieni, a nasza energia i koncentracja znacznie się osłabiają. Dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego niezwykle ważne są  przede wszystkim węglowodany, których źródłem są m.in. świeże warzywa i owoce. Spożywane na surowo dostarczają energii oraz nawadniają organizm. Są także źródłem wielu cennych witamin i składników mineralnych, które pozytywnie wpływają na […]Czytaj więcej »

Szczęśliwym wiedzie się lepiej. Międzynarodowe, ale i polskie badania pokazują, że bycie szczęśliwym zwyczajnie w świecie się opłaca. Australijscy naukowcy obserwowali przez 15 lat swoich studentów. Ci, którzy na początku byli bardziej szczęśliwi, po 15 latach mieli bardziej interesującą pracę od tych, którzy cieszyli się mniejszym poczuciem szczęścia. W podobnych badaniach amerykańscy naukowcy dodatkowo stwierdzili, że po 20 latach szczęśliwi zarabiali 30% więcej od swoich mniej szczęśliwych kolegów! Równie ważna informacja dla singli – poczucie szczęścia zwiększa szansę na związek małżeński aż czterokrotnie! Zatem jeśli szukasz partnera lub partnerki, zadbaj najpierw o własne poczucie szczęścia, którym będziesz mógł/mogła dzielić się z innymi.

Bycie szczęśliwym nie jest jednak takie łatwe. Co ma wpływ na to, czy jesteśmy szczęśliwi?

Po pierwsze wiek. Poczucie szczęścia Polaków maleje wraz z kolejnymi wiosnami życia. Jest to odwrotna tendencja w stosunku do krajów zachodniej Europy. Naukowcy nie potrafią wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Po drugie małżeństwo i relacje z przyjaciółmi. Nic tak nie działa kojąco, jak rozmowa z kimś bliskim. Po trzecie ruch. Osławione endorfiny, które wydzielają się po aktywności fizycznej, pomagają szczęściu na stałe zagościć w naszym życiu.

Najnowsze badania wskazują na pomijany dotąd element wpływający na nasze poczucie szczęścia. Element, na który możemy codziennie wpływać my sami. Jest nim dieta bogata w owoce i warzywa. Naukowcy z uniwersytetu w Warwick w Wielkiej Brytanii  przeanalizowali dietę oraz poziom szczęścia i satysfakcji 12 500 Australijczyków. Badania jednoznacznie pokazały, że zjedzenie każdej dodatkowej porcji owoców i warzyw (aż do 8) zwiększa poczucie szczęścia.

Może więc zjedzenie jabłka jest najłatwiejszym krokiem, by uczynić swoje życie jeszcze bardziej szczęśliwym?

Działanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.