Najnowsze wpisy

  • Burger czy sałatka?

    Burger czy sałatka?

    Jadłospis eliminujący mięso, oparty na zbożach, warzywach, owocach i zdrowych tłuszczach niesie ze sobą cały wachlarz korzyści dla zdrowia, lecz czy jest odpowiedni dla wszystkich? Zwiększenie ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczów w diecie to najlepsza profilaktyka przeciw chorobom cywilizacyjnym i nowotworowym. Jeśli chcemy eliminować z diety mięso, w zastępstwie wybierajmy przede wszystkim produkty […]Czytaj więcej »
  • Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

    Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

       Zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, w naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty ze wszystkich grup spożywczych. Eksperci żywieniowi podkreślają, że dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia należy sięgać po produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne oraz dobrej jakości tłuszcze. Jednak, aby w pełni cieszyć się bogactwem składników pokarmowych zawartych w pożywieniu trzeba […]Czytaj więcej »

Składniki:

  • Łosoś wędzony na zimno

Sałatka:

  • 200 g ugotowanego pęczaku
  • 1 jabłko
  • garść szpinaku (liście)
  • orzechy włoskie lub laskowe
  • olej rzepakowy

Dresing:

  • 50 g twarogu wędzonego
  • 80-100 ml jogurtu greckiego
  • ocet jabłkowy
  • sól
  • pieprz

Sposób wykonania:

Plastry łososia układamy na talerzu. Wszystkie składniki sałatki delikatnie mieszamy i układamy obok łososia. Składniki dresingu miksujemy i skrapiamy nimi rybę oraz sałatkę.

Działanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.