Najnowsze wpisy

  • Burger czy sałatka?

    Burger czy sałatka?

    Jadłospis eliminujący mięso, oparty na zbożach, warzywach, owocach i zdrowych tłuszczach niesie ze sobą cały wachlarz korzyści dla zdrowia, lecz czy jest odpowiedni dla wszystkich? Zwiększenie ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczów w diecie to najlepsza profilaktyka przeciw chorobom cywilizacyjnym i nowotworowym. Jeśli chcemy eliminować z diety mięso, w zastępstwie wybierajmy przede wszystkim produkty […]Czytaj więcej »
  • Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

    Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

       Zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, w naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty ze wszystkich grup spożywczych. Eksperci żywieniowi podkreślają, że dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia należy sięgać po produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne oraz dobrej jakości tłuszcze. Jednak, aby w pełni cieszyć się bogactwem składników pokarmowych zawartych w pożywieniu trzeba […]Czytaj więcej »

Składniki (dla 4 osób):

  • 300 g pasternak
  • 100 g białej czekolady
  • 200g twarogu sernikowego
  • 2 szt. żółtek
  • 20 g cukru pudru lub łyżka miodu
  • owoce – maliny,, truskawki, borówki, jagody itp.
  • olej

Sposób wykonania:

Umyty pasternak smarujemy olejem i pieczemy ok. 30 min. w piekarniku w temp. 190 stopni.

Po upieczeniu zdejmujemy łupinę i miksujemy miąższ. Żółtka ucieramy z cukrem, dodajemy twaróg sernikowy i pasternak. Masę ucieramy ok. 6 min., a następnie dodajemy roztopioną białą czekoladę i mieszamy ok. 3 min. Gotową masę z pasternakiem szprycujemy przy pomocy worka do pucharków lub szklanek. Przekładamy do lodówki w celu wychłodzenia.

Prezentacja: po wyciągnięciu pucharków z lodówki dekorujemy je z wierzchu świeżymi owocami (można je także posypać je cukrem pudrem lub polać miodem).

Działanie sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.