Najnowsze wpisy

  • Burger czy sałatka?

    Burger czy sałatka?

    Jadłospis eliminujący mięso, oparty na zbożach, warzywach, owocach i zdrowych tłuszczach niesie ze sobą cały wachlarz korzyści dla zdrowia, lecz czy jest odpowiedni dla wszystkich? Zwiększenie ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczów w diecie to najlepsza profilaktyka przeciw chorobom cywilizacyjnym i nowotworowym. Jeśli chcemy eliminować z diety mięso, w zastępstwie wybierajmy przede wszystkim produkty […]Czytaj więcej »
  • Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

    Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

       Zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, w naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty ze wszystkich grup spożywczych. Eksperci żywieniowi podkreślają, że dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia należy sięgać po produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne oraz dobrej jakości tłuszcze. Jednak, aby w pełni cieszyć się bogactwem składników pokarmowych zawartych w pożywieniu trzeba […]Czytaj więcej »

przyGOTUJ się na DOBRĄ… kondycję

Pomysły na posiłki wartościowe dla osób aktywnych fizycznie, ale i pracujących umysłowo.

Gulasz warzywny caponatta

Składniki (dla 4 osób): 800 g bakłażanów 150 cukinii ½ łyżki soli 100 ml oleju rzepakowego 1 duża cebula 2 ząbki czosnku 1 ½ laski selera 600 g świeżych pomidorów 1 szklanka pulpy pomidorowej 80 g sera wędzonego 1 łyżka cukru trzcinowego 2 łyżki rodzynek sól pieprz...

czytaj dalej

Gołąbki z królikiem, grzybami i zielonym groszkiem

Składniki (dla 4 osób): 2 szt. (ok. 400 g) skoków królika bez kości 100 ml śmietany 18% 100 g zielonego groszku 100 g kaszy pęczak 150 g borowików lub podgrzybki 4 szt. liści kapusty włoskiej sól pieprz 50 g cukru 400 ml pulpy pomidorowej 1 ząbek czosnku 50 ml oleju...

czytaj dalej