Najnowsze wpisy

  • Burger czy sałatka?

    Burger czy sałatka?

    Jadłospis eliminujący mięso, oparty na zbożach, warzywach, owocach i zdrowych tłuszczach niesie ze sobą cały wachlarz korzyści dla zdrowia, lecz czy jest odpowiedni dla wszystkich? Zwiększenie ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczów w diecie to najlepsza profilaktyka przeciw chorobom cywilizacyjnym i nowotworowym. Jeśli chcemy eliminować z diety mięso, w zastępstwie wybierajmy przede wszystkim produkty […]Czytaj więcej »
  • Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

    Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

       Zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, w naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty ze wszystkich grup spożywczych. Eksperci żywieniowi podkreślają, że dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia należy sięgać po produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne oraz dobrej jakości tłuszcze. Jednak, aby w pełni cieszyć się bogactwem składników pokarmowych zawartych w pożywieniu trzeba […]Czytaj więcej »

przyGOTUJ się na DOBRE… połączenia

W tym rozdziale znajdą się przepisy na dania, w których Szef Kuchni zaskoczy pomysłami na niestandardowe kompozycje smakowe czy produktowe.

Krem z pieczonej dyni i marchwi z grzybami leśnymi

Składniki (dla 4-6 osób): 1 kg dyni hokaido 1 marchew 1 cebula 2 ząbki czosnku 1,5 l bulionu warzywnego (lub drobiowego) 2 łyżki oleju rzepakowego 6 łyżek śmietany 18% 200 g grzybów leśnych (kurka ,borowik, podgrzybek) ½ pęczka zielonej pietruszki Przyprawy: 1...

czytaj dalej

Burger wołowy na plackach z cukinii z keczupem z jabłek

Porcja dla 4 osób Czas przygotowania: 40 minut Składniki: 600 g mięso wołowego mielone (1:1 szponder i zrazowa) Przyprawy do mięsa: sól, pieprz ½ łyżeczki papryki słodkiej 3 łyżki wody 2 łyżki (16 g) oleju rzepakowego (do smażenia) Placki z cukinii: 500 g cukinii 1...

czytaj dalej