Najnowsze wpisy

  • Treningi na czczo – czy warto?

    Treningi na czczo – czy warto?

    Modne i powszechnie praktykowane stały się treningi, zwłaszcza odchudzające, wykonywane na czczo. Wielu trenerów zaleca bieganie kilku kilometrów zaraz po przebudzeniu i bez dostarczania jakichkolwiek substratów energetycznych. Otóż takie praktyki z dietetycznego i fizjologicznego punktu widzenia nie mają większego sensu, jeśli chodzi o skuteczność, a do tego mogą być niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia. […]Czytaj więcej »
  • Skoncentruj się!

    Skoncentruj się!

    Bywają dni/tygodnie, gdy okoliczności nie sprzyjają naszym treningowym wysiłkom, i to pomimo dużego zaangażowania i dbania o pozytywny dialog wewnętrzny z naszej strony. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym, poza codziennymi obowiązkami, zmagamy się przecież także z pogodą. Deszcz, śnieg i niskie temperatury zwykle nie zachęcają do kontynuowania treningów, dając przy tym dość wiarygodne usprawiedliwienie… Lecz choć […]Czytaj więcej »

Cebulowe

Cebula

Duża zawartość siarki występująca w cebuli sprzyja wzmacnianiu odporności organizmu oraz ma zbawienny wpływ na skórę i włosy. Ponadto ma ona właściwości przeciwzakrzepowe, obniża ciśnienie krwi oraz pobudza apetyt przyspieszając wydzielanie soków żołądkowych.

Czosnek

Obfituje w substancje działające antybakteryjnie, które skutecznie przeciwdziałają rozwojowi niektórych gatunków chorobotwórczych grzybów, a także wspomagają leczenie infekcji wirusowych, kaszlu i kataru. Stymuluje również pracę przewodu pokarmowego, zapobiega nadciśnieniu i miażdżycy.

Por

Ma właściwości obniżające poziom złego cholesterolu, dzięki czemu zmniejsza ryzyko zawału serca i chorób układu krążeniowego. Zawarte w porze mangan, wit. C, wit. B6 i żelazo stabilizują poziom cukru we krwi. Por posiada właściwości bakteriobójcze oraz dobrze wpływa na układ odpornościowy i oddechowy.

Szczypiorek

Zawiera wiele istotnych składników, które pozytywnie wpływają na organizm człowieka – wit. C, karoten, sód, wapń, potas, fosfor i żelazo oraz olejki eteryczne zawierające siarkę. Skutecznie wzmaga apetyt, obniża ciśnienie i poprawia trawienie.