Najnowsze wpisy

  • Burger czy sałatka?

    Burger czy sałatka?

    Jadłospis eliminujący mięso, oparty na zbożach, warzywach, owocach i zdrowych tłuszczach niesie ze sobą cały wachlarz korzyści dla zdrowia, lecz czy jest odpowiedni dla wszystkich? Zwiększenie ilości warzyw i owoców oraz zdrowych tłuszczów w diecie to najlepsza profilaktyka przeciw chorobom cywilizacyjnym i nowotworowym. Jeśli chcemy eliminować z diety mięso, w zastępstwie wybierajmy przede wszystkim produkty […]Czytaj więcej »
  • Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

    Jakich produktów i dlaczego nie powinniśmy łączyć ze sobą przygotowując potrawy?

       Zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, w naszym codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty ze wszystkich grup spożywczych. Eksperci żywieniowi podkreślają, że dla prawidłowego funkcjonowania organizmu w ciągu dnia należy sięgać po produkty zbożowe, warzywa, owoce, produkty mleczne oraz dobrej jakości tłuszcze. Jednak, aby w pełni cieszyć się bogactwem składników pokarmowych zawartych w pożywieniu trzeba […]Czytaj więcej »

Cebulowe

Cebula

Duża zawartość siarki występująca w cebuli sprzyja wzmacnianiu odporności organizmu oraz ma zbawienny wpływ na skórę i włosy. Ponadto ma ona właściwości przeciwzakrzepowe, obniża ciśnienie krwi oraz pobudza apetyt przyspieszając wydzielanie soków żołądkowych.

Czosnek

Obfituje w substancje działające antybakteryjnie, które skutecznie przeciwdziałają rozwojowi niektórych gatunków chorobotwórczych grzybów, a także wspomagają leczenie infekcji wirusowych, kaszlu i kataru. Stymuluje również pracę przewodu pokarmowego, zapobiega nadciśnieniu i miażdżycy.

Por

Ma właściwości obniżające poziom złego cholesterolu, dzięki czemu zmniejsza ryzyko zawału serca i chorób układu krążeniowego. Zawarte w porze mangan, wit. C, wit. B6 i żelazo stabilizują poziom cukru we krwi. Por posiada właściwości bakteriobójcze oraz dobrze wpływa na układ odpornościowy i oddechowy.

Szczypiorek

Zawiera wiele istotnych składników, które pozytywnie wpływają na organizm człowieka – wit. C, karoten, sód, wapń, potas, fosfor i żelazo oraz olejki eteryczne zawierające siarkę. Skutecznie wzmaga apetyt, obniża ciśnienie i poprawia trawienie.