Najnowsze wpisy

  • Czy pewności siebie można się nauczyć?

    Czy pewności siebie można się nauczyć?

    Pewność siebie jest jedną z tych charakterystyk, która bez wątpienia może kojarzyć się z uprawianiem sportu. Również w codziennym życiu zazwyczaj uznaje się bycie „pewnym siebie” jako coś niezwykle przydatnego – i znacząco ułatwiającego codzienne aktywności. Zapominamy jednak przy tym, że pewności siebie można się nauczyć – także poprzez uprawianie sportu właśnie. Na początek spróbujmy […]Czytaj więcej »
  • Witaminy i minerały w diecie osoby aktywnej

    Witaminy i minerały w diecie osoby aktywnej

    Nie tylko węglowodany, białko i tłuszcz Minerały stanowią około 5% masy ciała człowieka i działają jak katalizatory w wielu reakcjach biologicznych – w skurczach mięśni, przenoszeniu informacji przez system nerwowy, trawieniu oraz w metabolizmie. Działanie minerałów jest między sobą powiązane, często również łączy się z działaniem witamin, aby dopełnić procesy biochemiczne. A wszystko to jest […]Czytaj więcej »

Owoce ziarnkowe

Gruszka

Substancje obecne w gruszce warunkują zdrowie układu krążeniowego i redukują ryzyko zachorowania na jaskrę. Miękkie, dojrzałe gruszki pobudzają trawienie i zapobiegają zaparciom. Twarde, cierpkie i mało soczyste zawierają dużo garbników i są zalecane się w trakcie biegunek. Ich spożywanie poprawia koncentrację oraz funkcjonowanie tarczycy.

Jabłko

Węglowodany zawarte w jabłku są bardzo dobrze przyswajalne przez organizm i szybko zasilają go w energię. Dzięki dużej zawartości pektyn regulują perystaltykę jelit, przeciwdziałając zaparciom, zmniejszają wchłanianie cholesterolu, a dzięki temu skutecznie zapobiegają miażdżycy i chronią przed zawałem.