Najnowsze wpisy

  • Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Jesienne sposoby na dobre samopoczucie

    Zdrowa dieta, bogata szczególnie w warzywa i owoce nie tylko wpływa korzystnie na zdrowie fizyczne – jak wskazują specjaliści, to również klucz do dobrego samopoczucia i sposób na poprawę nastroju. W poprzednim artykule wspomniałam o doskonałym wpływie wit. C na naszą odporność, jak i poprawę humoru. Jej bogatym źródłem są rodzime warzywa i owoce. Kolejnym […]Czytaj więcej »
  • „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    „Przygotuj się na dobre… warzywa jesienią”, czyli dieta na poprawę humoru

    Gdy jesteśmy głodni często stajemy się rozdrażnieni, a nasza energia i koncentracja znacznie się osłabiają. Dla prawidłowego funkcjonowania systemu nerwowego niezwykle ważne są  przede wszystkim węglowodany, których źródłem są m.in. świeże warzywa i owoce. Spożywane na surowo dostarczają energii oraz nawadniają organizm. Są także źródłem wielu cennych witamin i składników mineralnych, które pozytywnie wpływają na […]Czytaj więcej »

Warzywa różne

Koper ogrodowy

Wykazuje działanie odkażające i przeciwskurczowe. Pierzaste gałązki kopru zawierają olejek eteryczny, który wpływa na lepsze wydzielanie soków żołądkowych, poprawia trawienie i przyswajanie pokarmów poprzez hamowanie rozwoju szkodliwych drobnoustrojów w jelitach.

Kukurydza cukrowa

Ze względu na obecność selenu, któremu towarzyszy wit. E, kukurydza ma duże znaczenie w profilaktyce chorób nowotworowych. Z nasion tłoczy się olej kukurydziany, który ma właściwości obniżające poziom cholesterolu we krwi. Obecny w kukurydzy barwnik należący do grupy antyutleniaczy, wykazuje zdolność blokowania wolnych rodników.

Majeranek ogrodowy

W tradycyjnej kuchni polskiej przyprawia się nim potrawy ciężkostrawne. Reguluje trawienie, pomaga w nieżycie żołądka i chorobach całego układu pokarmowego. Napar z majeranku pomaga w przypadku bólu zębów oraz gardła. Działa również leczniczo na wrzody żołądka.

Szparagi

Wyróżniamy trzy rodzaje szparagów jadalnych: białe, zielone i fioletowe. Świeże okazy powinny być przede wszystkim jędrne i mieć ściśle zamknięte główki. Szparagi, oprócz wykwintnego smaku są jeszcze niesamowicie zdrowe i niskokaloryczne. Wpływają pozytywnie na pamięć i koncentrację. Posiadają także właściwości oczyszczające organizm, gdyż oddziałują na nerki i wątrobę.